Vespa

Keeway

Motowell

Aprilia

Piaggio

Gilera

Derbi

Benelli

MotoGuzzi
Vespa GTS SUPER 300
Vespa GTS Super 300

Vespa GTS 300 Super Miként is kezdhetnék neki egy olyan robogó bemutatásához, amelynek gyártója egykor még helikoptert és repülőgépet gyártott, majd a II. világháborút követően a „földre szállt” és jó értelemben véve megfertőzte a társadalmat az akkoriban olcsónak számító kétkerekű közlekedési eszközzel, a Vespával, amely mára iránymutató stílusirányzattá nőtte ki magát. Elmondhatjuk, hogy a Vespa immáron 62 éve rukkol elő valamilyen újdonsággal a rajongói előtt. Hűen a hagyományokhoz, a meglepetés most sem maradt el, a Vespa korhű, ugyanakkor legmodernebb technikai újításokkal megspékelt GTS 300 Super nevű modelljét mutatta be Marco Simoncelli MotoGP versenyző jelenlétében

 

A GTS Super modell ugyanazt a sportos és egyben elegáns vonalat követi, mint az egykori, 1955-ben bemutatott Grand Sport modell, mely akkor 150 cm3-es erőforrásával elsőként lépte át a 100 km/h-s álomhatárt.  A GS-t később több sikermodell is követte. A Vespa sikerét igazolja, hogy immáron 1946 óta több mint 17 millió eladott példánnyal büszkélkedhet.
Az új modell hagyományhűen megtartva elődei jellegzetességét, mindig a legújabb technikai vívmányokkal készül és az apró részletekig precizitást és tökéletességet sugároz. A GTS Super összetéveszthetetlen külsővel párosul, melyet meglátva azonnal felidézi az egykori klasszikus ősöket.  Megjelenésében leginkább a sportosság jegyei láthatóak. A hagyományos GT váz miből másból, mint acéllemezből készül. Az acél idom azonban több helyen megújult. A GTS levegőbeömlő nyílás és parkolólámpa egyvelegéből álló kerek alakú elem helyett, az első idomra sportos benyomást keltő nagyobb légbeömlő nyílás került, mely krómozott mivoltából adódóan a sportos jegyek mellett elegáns megjelenést kölcsönöz a GTS-nek. Az első fényszóró is hagyományos kialakítású, amit jól mutató fekete szegély ölel körbe.
A hagyományokhoz visszatérve, analóg műszerpanel díszeleg a Vespa fejidomában, amely kétséget kizáróan jobban illik hozzá, mint a GTS 250-es modellen található digitális egységgel kibővített műszerfala. Az ülés alatti jobb idomon is vízszintesen elhelyezett dísz levegőbeömlő található. A sportos külsőt több helyen erősíti a GTS Super megjelenése. A formakialakítás mellett az első felfüggesztésen található vörös színű rugó és a fémhálós fékcsövek is ezt erősítik. A sportosság mellett ezentúl, több helyen felbukkanó krómozott elemek is fényesítik a 146. Vespát. A kapaszkodón keresztül, a visszapillantó tükrökön át, az első sárvédőn is felbukkan egy-egy krómozott elem. Az ülés is átalakult, a fekete kárpitra jól mutató fehér szegély került. Az új modell kétféle színben kapható: fényes fekete és montebianco fehérben.
 
 Az előző modell erőforrása eddig a legnagyobb Vespa névvel büszkélkedhetett, de eggyel továbblépve a még nagyobb hengerűrtartalom elérése érdekében, a korábbi 250-es modell hengerének furatát megnövelték, 72 mm-ről 75 mm-re és a löketet is 3 mm-rel hosszabbra, azaz 63 mm-re módosították.  Így lett a régi 250-esből 300-as aggregát. A GTS 250 teljesítményadatait szemezgetve akár azt is mondhatnánk, hogy a megnövekedett lökettérfogat nem igazán jelentett teljesítményjavulást a maximális érték tekintetében. Akkor igazat kéne adnunk ennek az állításnak, viszont a nagyobb lökettérfogat a forgatónyomaték tekintetében igencsak jót tett a 300-as modellnek. Mind a max. forgatónyomatékot, mind a maximális teljesítményt már jóval alacsonyabb fordulatszámértéken produkálja a gépezet, így érezhetően jobban gyorsul és határozottabban reagál a gázkar enyhe mozdulataira. Az új Quasar erőforrás az eddigi 20, 3 Nm 6500 percenkénti fordulat helyett 22,2 Nm-t teljesít 5000 percenkénti fordulaton és maximális 22 lóerős teljesítményét 7500 percenkénti fordulaton leadja. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy már elindulásnál meglepetéseket okoz a GTS. Hihetetlen vehemenciával és robogótól nem megszokott módon röpíti a klasszikus csodamasinát.
A váz a már korábban taglalt hagyományos eljárással készül. A váz és az egész karosszériaelem acélból áll, kerülve a legtöbb mai robogón található csővázas és műanyag idommal burkolt megoldást. Így sokkal nagyobb szilárdság jellemzi, ami precízebb irányíthatóságot biztosít. A sportosra hangolt futómű első eleme szintén klasszikus egykaros lengőkarból áll, míg hátul két rugóstaggal ellátott, állítható előfeszítésű hidraulikus lengéscsillapítóból látja el a feladatát. Elöl és hátul sportos mintázatú Pirelli gumik feszülnek a 12 colos kerekeken.
A már legendává vált Vespa ismét bizonyított! Több mint 60 éves tapasztalat eredménye látszik a jól megtervezett és minden igényt kielégítő 146. Vespán. Sajnos a tesztelés végeztével a mi útjaink is elváltak, így könnyes szemmel, de maradandó élményekkel köszöntem el az itáliai csodától. CiaoVespa…
MOTOR
Típus
Egyhengeres, négyütemű, négyszelepes, elektronikus befecskendezésű, katalizátoros
Lökettérfogat
278 köbcentiméter
Furat / Löket
75/63 milliméter
Csúcsteljesítmény
15.8 kilowatt (22 LE) 7 500 fordulat/percnél
Maximális forgatónyomaték
22.3 newtonméter 5 000 fordulat/percnél
Hűtés
Folyadék
Váltómű
CVT fokozatmentes automata
Váz
Fémlemez
Első felfüggesztés
Egykaros, kétkamrás hidraulikus lengéscsillapítóval és koaxiális rugóval
Hátsó felfüggesztés
Két kettőshatású, állítható előfeszítésű lengéscsillapító
Első fék
Ø 220 mm tárcsa
Hátsó fék
Ø 220 mm tárcsa
Első abroncs
Tömlő nélküli 120/70-12”
Hátsó abroncs
Tömlő nélküli 130/70-12”
Hossz X Szélesség
1 930 milliméter X 755 milliméter
Tengelytáv
1,370 milliméter
Ülésmagasság
790 milliméter
Össztömeg
148 kilogramm
Üzemanyag tartály
9 liter
Károsanyag-kibocsátás
Euro 3
Ár
1.500.000 Ft (Motorcenter 2005 Kft.) Kérj egyedi árajánlatot!!